A D-vitamin előnyei

2017.03.31.

A D-vitamin előnyei

A D-vitamin alapvető fontosságú a szervezet egészséges működésében. Különösen az erős csontok és fogak esetében tapasztaljuk meg a vitamin jelentőségét. A D-vitamint leginkább a napfényből nyerjük, amely a bőrön keresztül jut a testbe, ahol a máj és a vese alakítja át hasznos elemi részecskévé.

A D-vitamin hiányának nincsen szemmel látható jele, de ha alacsony az értéke, különféle kockázatoknak van kitéve a szervezet. Leginkább a gyenge csontok sínylik meg a hiányt. Súlyosabb esetekben a gyermekeknél a koponya lágy, a lábak csontjai pedig deformálódhatnak. Jellegzetes megnyilvánulása, amikor a kicsiknél görbék vagy ó alakúak a lábak. Nagy-Britanniában azt javasolják az embereknek, hogy rendszeresen keressék fel a háziorvosukat, és kérjenek vérvizsgálatot a D-vitamin mértékének megállapítására.    

A  D-vitamin meglétének mértéke számos tényezőtől függ. Nem mindegy a bőr színe, az emberek életkora, az adott évszak, az öltözködés, nyáron pedig az, hogy a napozók milyen krémet használnak védekezésre. Az idősebb emberek bőre elvékonyodik, ezért kevesebb D-vitamint képesek raktározni, mint a fiatalabbak. Angliában a földrajzi hely is meghatározó: a délebbre eső területek például kedvezőbbek az erősebb napfény miatt.

A brit felnőtt lakosok mintegy 60-70 százalékánál tapasztalható súlyosabb D-vitamin hiány télen, de további 16 százaléknál is alacsony az érték. A népesség bizonyos csoportjai különösen veszélyeztetettek. Ezek közé tartoznak a várandós és szoptatós anyák; a sötétebb bőrű emberek, akik Dél-Ázsiából, Afrikából származnak; a 65 éven felüliek és az öt évesnél kisebbek.

A legtöbb D-vitamin a különféle halakban található, kisebb részben a gabonafélékben, tojásban, a kacsa- és libahúsban. Az anyatej szintén tartalmaz D-vitamint, de az anyának tisztában kell lennie, hogy nem szenved-e maga vitaminhiányban.


Forrás: BBC    
 

 

Hozzászólások

Mist | 2017-04-05 23:57

A D3 vitamin (ez egy módosított forma amit a Nap UV sugarai termelnek a bőrben) kifejezetten a bőr minőségéért felel. Az excémás, vagy hasonló betegek ősztől tavaszig jól teszik, ha napi 2000 NE(súlyosabb személyek 4000NE) D3 vitamint fogyasztanak, ez segít visszatartani a hólyagokat stb. Májustól szeptemberig napi 15 perc napozás (11-15 óra kivételével) 2 napra elég D3 vitamint termel. A D vitamin egyébként az immunrendszer erősödését is kiváltja.
Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Buhály Mónika dr. Buhály Mónika gyógyszerész
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár