Becsaptak!

2011.08.28.

Becsaptak!

Vásárolunk, rendelünk, sorban állunk, étterembe megyünk. Sok lehetőség adódik arra, hogy bárhol és bármivel becsapjanak bennünket. Ha nem határozottan kérjük ki a magunk igazát, előfordulhat, hogy reklamációnk a visszájára sül el.

  • Reklamáljunk azonnal és személyesen, akkor és ott. Ha tegyük fel, az étteremben rossz volt a kiszolgálás, azonnal kifogásolunk, ne várjunk bizonytalan ígéretekre, hogy majd jön az illetékes, s ő meghallgat.
  • Azonnal kérjük a főnököt, a boltvezetőt... Kezdjük a legfelsőbb szinten, ne kelljen mindent újra és újra elismételnünk.
  • Legyünk udvariasak, de határozottak. A kettő nem zárja ki egymást. Ne veszítsük el a fejünket. Használjuk kemény hangot, de ne kiabáljunk. Valójában egy mosoly is lehet lefegyverző.
  • Ne fenyegessünk! Elégedjünk meg ilyen kijelentésekkel: a boltjukban törzsvásárló vagyok. Vagy: Nagyon udvariatlannak tartom, ha belép a vevő, s önök rá sem hederítenek.
  • Világosan fogalmazzuk meg a „kártérítési” igényünket. Pénzt kérünk vissza, kérjenek tőlünk bocsánatot, írásban kívánunk panaszt tenni, vagy megelégszünk egy ingyen desszerttel.