Csöng a telefon

2010.11.02. - Írta: betegvagyok.hu

Csöng a telefon

Egy friss felmérés szerint az átlag amerikai polgár életéből két évet tölt telefonálással, s ennek jelentős része feleslegesen elvesztegetett idő, sikertelen próbálkozás. Fogadja meg az alábbi tanácsokat, hogy eredményesebb legyen, s az elérhetetlennek tűnő „illetékessel” is beszélni tudjon telefonon.


  1. Ha te­he­ti, ne te­le­fo­nál­jon a hét első, il­let­ve utol­só mun­ka­nap­ján. Hétfőn az em­ber­re rá­sza­kad az el­jö­vendő hét min­den gond­ja, pén­te­ken vi­szont már a hét­vé­ge bű­vö­le­té­ben él.
  2. Min­den egyes hí­vás­nál hagy­jon üze­ne­tet. Később még jól jö­het, hogy iga­zol­ni tud­ja, mi­lyen ki­tar­tó­an pró­bál­ko­zott.
  3. Ha üze­net­rög­zítő je­lent­ke­zik, ne ad­ja fel. Le­het, hogy az il­lető a má­sik vo­na­lon be­szél vagy ebé­del. Tíz perc múl­va hív­ja új­ra.
  4. Az üze­net­rög­zítőre las­san és ért­hetően mond­ja rá a ne­vét és a te­le­fon­szá­mát, ne csak az üze­net ele­jén, ha­nem a vé­gén is. Így a hí­vott el­lenőriz­he­ti, jól ír­ta-e le a szá­mot, anél­kül, hogy vissza­te­ker­né a sza­la­got.
  5. Ba­rát­koz­zon össze a tit­kárnővel. Je­gyez­ze meg a ke­reszt­ne­vét, és leg­kö­ze­lebb már azon szó­lít­sa. Így va­ló­szí­nű, hogy ő is oda­fi­gyel majd az ön ké­ré­sé­re, s meg­em­lí­ti a hí­vást a főnö­ké­nek.