Tanulni, tanulni, tanulni

2011.01.10.

Tanulni, tanulni, tanulni

Új tudományos eredmények alátámasztani látszanak a lifelong-learning elméletét. Ezek szerint az életen át tartó tanulás útjába csak részint áll agyunk, ugyanis a számos agyi funkcióért felelős prefrontális kéreg ötven éves korunkig fejlődni látszik.

A University College London tudósai képalkotó eljárással, úgynevezett agyszkennerrel arra a megállapításra jutottak, hogy agyunk bizonyos területe a negyvenes életéveink végéig fejlődik.

„A prefrontális kéreg az agykéreg azon területe, mely a homlok mögött elhelyezkedő homloklebenyhez tartozik. Más állatokkal összehasonlítva az ember prefrontális kérge hatalmas méretű. Az agynak ezt a részét emiatt gyakran a magasabb rendű funkciók, például a nyelv, az intelligencia és a tudat központjának tekintik.” neuron.gportal.hu

 Az agy – ellentétben az eddig kutatási eredményekkel – nem éri el teljes érettségét a test kifejlődésével, és egészen a negyvenes évek végéig változik – kommentálta eredményeiket Sarah-Jayne Blakemore, a kutatás vezetője.
A felfedezés különleges jelentőségű abból a szempontból, hogy az emberben a prefrontális kéreg felelős majdnem mindazért, ami megkülönböztet bennünket az állatoktól. A szociális interakcióink minősége és mennyisége csakúgy itt dől el, mint az, milyen a döntéshozatali stílusunk, illetve ezen agyterület felelős számos személyiségvonásunkért is.