7 újévi fogadalom, amit az egészségügyi szakértők szeretnének, hogy betartsunk 2018-ban

7 újévi fogadalom, amit az egészségügyi szakértők szeretnének, hogy betartsunk 2018-ban

Felejtsük el végre a minden évben megfogadott be tarthatatlan és álombeli újévi fogadalmainkat.  A következő hét dolgot ajánlják az orvosok és táplálkozási tanácsadók, amelyek megfogadásával boldogabbak és egészségesebbek lehetünk 2018-ban.

1. Együnk többet

Együnk többet az újévben, de a megfelelő ételekből. Például, illesszünk be az étrendünkbe több probioticumot tartalmazó ételt, mint amilyen a Miso leves, alma-ecet vagy a joghurt annak érdekében, hogy javítsuk a hangulatunkat és csökkentsük az étel utáni sóvárgásunkat. Ha a bűnös élvezetektől is szeretnénk megszabadulni, ne adjuk fel őket teljesen. A heti egyszeri vörös hús fogyasztás helyett, válasszuk a havi egyet. Néha egy kis bűnözés belefér és segíteni fog minket, hogy fáradozások nélkül kitartsunk céljaink mellett

2. Feküdjünk le egy kicsit előbb

Megfogadni azt, hogy minden éjszaka nyolc órát fogunk aludni teljesen mesebeli. Inkább mondjuk azt magunknak, hogy 15 perccel előbb fekszünk le a megszokottnál. A lefekvési időt így szépen lassan egyre előrébb tudjuk hozni és sokkal betarthatóbb, mintha megfogadnánk azt, hogy ezentúl éjfél helyett 10 órakor térünk nyugovóra.

3. Tisztítsuk meg az elménket mindennap

Ezt ajánljuk mindenkinek, aki szétszórt és rendetlen. Ahelyett, hogy azt mondanánk magunknak, hogy sokkal szervezettebbek leszünk ebben az évben (ahogy ezt már az előző öt évben is megfogadtuk…) próbáljunk meg mindennap egyszer meditálni. Amikor stresszesek, idegesek, depressziósak vagyunk, vagy csak rohanunk egész nap, nem tartunk magunk körül rendet. A körültekintőség segíteni fog minket abban, hogy jobban összpontosítsunk.

4. Fogyjunk sétálva

Ahelyett, hogy a heti edzés tervünk teljesítése miatt aggódnánk, csak próbáljunk meg minél több sétát beiktatni a mindennapi aktivitásunkba. Csupán 500 plusz lépés 5 nap alatt már jelentős változásokhoz vezet. A munkahelyünkön is megpróbálhatunk többet sétálni, például email küldése helyett átsétálunk a szomszéd irodába. így a célunk nem csak az, hogy megszabaduljunk pár kilótól, hanem az is, hogy egészségesebb élet stílust alakítsunk ki.

5. Határozzuk meg napjainkat

Válasszunk ki egy szót minden hónapban, amit megélünk. Most nem az olyan szavakra gondolunk, amik éppen csak bekerültek a szótárba, hanem olyan pozitív tartalmú szavakra, mint a barátságos vagy az egészséges és alkalmazzuk ezeket a szavakat nap, mint nap.

6. A dohányzásról leszokóknak: vegyünk valami szépet

Trükk: Csak azt a pénzt költhetjük vásárlásra, aminek az árán cigarettát vásároltunk volna. Minden hónapban tegyük félre azt a pénzt, amit dohányzásra költöttünk volna és vegyünk belőle valami szépet magunknak. Készítsünk róla képet és tegyük olyan helyre, ahol gyakran látjuk, vagy először olyan dolgot vásároljunk magunknak, amit naponta többször használunk.

7. Jegyezzük fel kedvenc dolgaink

Ahelyett, hogy megfogadnának azt, hogy ebben az évben egyszerűen csak boldogabbak leszünk, írjuk le minden reggel azt, amiért hálásak vagyunk. Ne azzal foglalkozzunk, hogy éppen mennyire nehéz az életünk és mennyi nehézséggel kell szembenéznünk, inkább jusson eszünkbe az, amink van. Szánjunk erre időt, akár reggel, amíg még ágyban vagyunk és ez a kis apróság több örömöt fog becsempészni életünkbe.

Forrás: Reader’s digest

Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Buhály Mónika dr. Buhály Mónika gyógyszerész
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus




Ön hova utazna szívesen nyaralni?







Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár