A gyógyító jóga

A gyógyító jóga

A jóga lényege a fegyelmezettség, mind a test, mind az elme vonatkozásában.

A jóga bizonyos típusai a relaxációról szólnak, míg mások a mozgásra koncentrálnak. A legtöbb jóga az ászanáknak nevezett gyakorlatok tanulásáról szól. Nagyon fontos szerepe van a légzésnek.

Jóga a rugalmasságért


A jóga pózok az izmok nyújtásán alapulnak. Segítségükkel kevésbé fogod magad fáradtnak és merevnek érezni. A jóga valamennyi szintjén érezhető már a javulás. Egy tanulmány szerint már az első 8 hét után 35%-kal nő a test rugalmassága.

Erőnlétjavító pózok


Bizonyos jógastílusok, például az astanga és az erőnléti jóga komoly fizikai edzést jelentenek, gyakorlásukkal erősítheted az izomzatod. Ugyanakkor a kevésbé intenzív lyengar vagy hatha jógák is növelik az erőnlétet és a kitartást.

Sok póz, például a lefelé néző kutya, a felfelé néző kutya vagy a deszkapóz a felsőtestet erősíti. Az álló pózok, különösen, ha több hosszú lélegzetvétel hosszan tartod őket, erősítik a combot és a hasizmot. A felfelé néző kutya és a szék pozíció pedig a derékra vannak jó hatással. Ha megfelelően végzed őket, valamennyi póz erősíti a mély hasizmaidat.

Jóga a jobb testtartásért


Ahogy erősödsz, egyre rugalmasabbá válik a tested, a testtartásod javul. A legtöbb álló és ülő póz fejleszti a hasüreg körüli izmokat, hiszen ezek használatával tudod megtartani őket. Az erősebb hasüreg körüli izomzat segítségével jobban ki tudod húzni magad, így magasabbnak látszol ülve vagy állva. A jóga segít abban is, hogy oda tudj figyelni a tartásodra és korrigálni tudd.

Jobb légzés


A jóga gyakorlatok általában előírják a légzésre való odafigyelést, ami segít relaxálni. Speciális légzési technikák alkalmazására is sor kerülhet, de a jóga általában nem aerobikus edzés, mint a futás vagy a biciklizés.

Kevesebb stressz, több nyugalom


Jógázás után általában nyugodtabbá fogsz válni, kevésbé visel meg a stressz. Bizonyos jóga stílusok a tudat ellazítására szolgálnak, a légzésre figyelés is ezt a célt szolgálja. Jót tesz a szívnek is. Régóta ismert tény, hogy a jóga csökkenti a vérnyomást és segítségével lassítható a szívverés.

A lassabb szívritmus jót tesz a magas vérnyomásban, illetve szívbetegségben szenvedőknek.

A jógát több tanulmány is alacsonyabb koleszterin- és triglicerid szintekhez köti és segíti az immunrendszer működését is.


https://www.webmd.com/balance/guide/the-health-benefits-of-yoga



Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár