A szülők segíthetnek az alváshiányban szenvedő gyerekeiknek

A szülők segíthetnek az alváshiányban szenvedő gyerekeiknek

Anya és apa segíthet az álmos tinédzsereken, egy új tanulmány szerint.

A tizenévesek nem jutnak elegendő alváshoz, ami idegességhez, depressziós és öngyilkos gondolatokhoz vezethet. Az álmos tizenévesek nagyobb eséllyel szenvednek autóbalesetet, illetve sérülnek le sportolás közben.
Az alváshiányt okai között ott lehet a túl sok házi feladat, tanítás utáni foglalkozás, koffein, a túl korán kezdődő tanítás, és a túl sok képernyő előtt töltött idő is, állítják a kutatók.
A szülők szerepe azonban kulcsfontosságú abban, hogy a gyerekek megfelelő mennyiségű alváshoz jussanak.
"A szülők által kijelölt lefekvési idő a 14-17 éves korosztály esetében hosszabb alvási időt eredményez" a tanulmányt vezető Jack Peltz szerint.
A kutatók az előzetes elvárásaikkal szemben nem találtak összefüggést a koffeinfogyasztás vagy a képernyő előtt töltött idő és az alvásidő hosszúsága között.
A kutatócsoport elismerte, hogy nehéz betartatni a tizenévesekkel a lefekvési időt, de amennyiben sikerül, javítja a mentális egészségüket.
"Ideális esetben a szülőknek együtt kellene működnie a tizenéves gyerekeikkel, hogy olyan lefekvési időben egyezzenek meg, ami tiszteletben tartja a függetlenségüket," mondta Peltz.
A tanulmány társzerzője, Dr. Heidi Connolly szerint a legtöbb tizenévesnek éjszakánként 10 óra alvásra lenne szüksége, ami egybecseng több amerikai egészségügyi szervezet ajánlásával.
"A cirkadián ritmus miatt eredendően nehezebb a tizenévesek számára a korai lefekvés," folytatta Connolly. "Ezért fontos, hogy az iskolakezdés későbbi időpontban történjen."
A kutatók szerint az elegendő alvást akkor kapjuk meg, ha pihentnek érezzük magunkat nap közben, és ugyanakkor kelünk akkor is, ha nem kötelező.

Forrás: https://teens.webmd.com/news/20200115/parents-can-help-their-sleep-deprived-teens

Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár