Az alváshiányról és a szívbetegségről

Az alváshiányról és a szívbetegségről

Azok a tizenéves tinik, akik nem alszanak eleget, később nagyobb valószínűséggel számíthatnak valamilyen szívproblémára.

Az elmúlt 20 évben az alvás időtartama jelentősen csökkent a tizenéves fiataloknál. Statisztikai adatok szerint a tinik fele kevesebb mint 7 órát alszik az ajánlott 8-10 óra helyett. Ez több okból is rossz hír. Ha kevesebbet alszunk kevésbé tudunk új információkat befogadni reakcióidőnk is hosszabb lesz, viselkedésbeli és egészségügyi problémáink lehetnek. Az alváshiány miatt bekövetkező fáradtságérzet ingerlékennyé és passzívvá teheti az embert. Az agy az alvási szakaszban kapcsolja össze egymással az információkat és építi be a hosszú távú memóriába.

A Pediatrics folyóiratban megjelent tanulmányban a kutatók 829, 12-16 év közötti fiatalt vizsgálva, megállapították, hogy egyharmaduk éjszakánként kevesebb mint hét órát alszik. A kutatók szerint, ezek az eredmények azért aggasztóak, mert ezeknél a fiataloknál később nagyobb lesz az esély a magas vérnyomás, valamint az inzulinrezisztencia, cukorbetegség kialakulására. Ha ez hosszabb távon fennál, szívbetegség kialakulásának a kockázata is nagyobb.

Korábbi kutatások már megerősítették, hogy a felnőttek esetében a rossz alvás összekapcsolható a szívbetegségekkel és a cukorbetegséggel.

Míg a házi feladatok, egyéb tevékenységek és a korai iskolakezdés minden bizonnyal hozzájárulnak ahhoz, hogy a tizenévesek alvásideje lecsökkent, a fő bűnözők közé soroljuk az elektronikai eszközöket. A gyerekek este, még az ágyukban sokáig nyomkodhatják a telefont. Chatelnek, játszanak, interneteznek és egyre nehezebben és később alszanak el.

Mit tehetünk ez ellen?

A szülőknek szabályokat kell felállítani. Az alvási időt beállítani, lehetőleg ugyanabban az időben feküdjenek és keljenek fel a gyermekeink. A telefonhasználatot pedig korlátozni kell. A legjobb, ha már lefekvés előtt leteszik a telefont a hálószobán kívülre.

A következmények sok esetben csak több évnyi alváshiány után válnak érzékelhetővé, de van, aki már egy kevés alvással töltött éjszaka után érzi az olyan negatív hatásokat, mint késleltetett reakcióidő, fejfájás, alacsony energiaszint.

Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Buhály Mónika dr. Buhály Mónika gyógyszerész
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos




Ön hova utazna szívesen nyaralni?







Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár