Egy hétvégi kiadós edzés is jó

2017.01.13.

Egy hétvégi kiadós edzés is jó

Ha csak a hétvégén sportol valaki egy vagy két napot, az is ugyanolyan jó egészségi állapotnak örvendhet, mint azok, akik hetente többször is edzenek. Erre jutottak a Loughborough Egyetem és a University of Sydney kutatói, miután éveken át megfigyelték a kiválasztott személyek mozgáskultúráját.

Megállapították, hogy hetente 150 perc közepesen erős testmozgással kellő fittségre tehetnek szert az érintettek. A vizsgálatba 64 ezer felnőttet vontak be Angliában és Skóciában, akik valamennyien 40 éven felüliek voltak. Főként azok vettek részt a kísérletben, akiknek az életmódjuk túlzsúfolt, s jóformán csak a hétvégeken jut idejük a testmozgásra. A lényeg az volt, hogy mindegy, hetente hány alkalommal, de legalább két és fél órát töltsenek sportolással. Ezzel jelentősen csökkenthetőek az érrendszeri és daganatos betegségek, valamint a stroke kockázata. A kutatók 18 éven át kísérték figyelemmel a célszemélyeket abból a szempontból, mennyit és hány alkalommal edzenek, hogyan alakul a táplálkozásuk, és mindez milyen hatást gyakorol az egészségükre.

Az eredményeiket összehasonlították azokéival, akik rendszeresen sportoltak, általában hetente három-négy alkalommal. Ebből az derült ki, hogy a „hétvégi harcosoknak” titulált emberek esetében 41 százalékkal csökkent a szív- és érrendszeri megbetegedések veszélye, míg a daganatos elváltozások kockázata 18 százalékkal mérséklődött azokhoz képest, akik egyáltalán nem végeztek fizikai aktivitást. Azok, akik rendszeresen mozognak, szintén hasonlóan jó eredményeket produkáltak.

Ajánlott tevékenység az aerobic, a kerékpározás és a tempós séta. A könnyű súlyzókkal való gyakorlás szintén előnyös, mert karbantartja az izmokat. 


Forrás:
BBC
 

Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Buhály Mónika dr. Buhály Mónika gyógyszerész
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász




Ön hova utazna szívesen nyaralni?







Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár