Hogyan csökkentsük a stresszt?

Hogyan csökkentsük a stresszt?

A stresszt lehetetlen elkerülni. Ezért idén, ahelyett, hogy csak várnád, hogy elmúljon, inkább próbáld ki az alábbi tanácsainkat.

Az év utolsó néhány hónapja a rengeteg határidő és ünnep miatt gyakran felgyorsult tempót diktál. Az új év kezdete esélyt ad, hogy kicsit kifújd magad, de még ha lesz is néhány nyugodt napod, vagy heted, a feszültség könnyen visszatérhet.

Stressz a családban, a munkahelyen, a mindennapok során. Stressz a hírek olvasása közben. Úgy tűnik, lehetetlen elkerülni. Ezért idén, ahelyett, hogy csak várnád, hogy elmúljon, inkább próbáld ki az alábbi három tanácsunk alkalmazását a stressz csökkentésére:


Alkalmazz új megközelítést


Életünk során a legtöbb stresszt a szemléletmódunk okozza, ahogy felfogjuk a problémáinkat. Előfordulhat például, hogy két ember ugyanazt a feladatot kapja, de csak egyikük érzi nyomasztónak. Ez részben visszavezethető az illető személyiségére, de a belső szemlélet is közrejátszik az, hogy magadnak, hogy magyarázod meg az adott szituációt. Próbáld megváltoztatni a perspektívádat, ezzel csökkentheted a stressz mennyiségét, ami életed során érni fog.


Égesd el a feszültséget mozgással


A mozgás segítségével csökkentheted a kortizol szintedet, ezáltal a stressz szintjét is. Sokak számára maga az edzésterv kialakítása is stresszes lehet, de ezen lehet segíteni! Válassz valami olyat, amit szeretsz - kertészkedést, sétát a természetben, vagy jógát, ami segíthet megküzdeni a stressz káros hatásaival. Ha alig várod, hogy belekezdj, könnyebben tudod tartani magad a tervhez, és le tudod vezetni a feszültséget.


Csinálj rendet


Volt már olyan, hogy akár 20 percig kerestél egy kulcsot, vagy cipőt? A rendetlenség a stressz egyik legfőbb oka, és teljesen felesleges. A rend megkönnyíti a mindennapjaidat. Ha előre megtervezed a stresszes időszakokat, és készítesz egy napirendet, sokkal kevesebb váratlan stressz fog érni, így az egészséged is jobb lesz.

Akármilyen stratégiát is választasz, ha nem működik, változtass rajta. Ha nem találod meg egyből a megfelelő módszereket egyből, ne add fel, ez mindenkinek időbe telik. Ha egyedül nem megy, kérdezd meg az orvosod, hátha tud javasolni valakit, aki segíthet.


Forrás: https://www.health.harvard.edu/blog/3-simple-strategies-for-stress-relief-2021012521806



Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár