Hogyan éljük túl a közösségi távolságtartást csecsemők és kisgyerekek mellett?

Hogyan éljük túl a közösségi távolságtartást csecsemők és kisgyerekek mellett?

Ha úgy érzed, hogy túl sokféle tanácsot kapsz arra, hogyan őrizd meg a családod egészségét, nem vagy egyedül. A koronavírus (COVID-19) járvány sok szülőt összezavart és elbizonytalanított. Egy dolog biztos - az otthonmaradás és a közösségi távolságtartás segítenek a vírus elleni küzdelemben.

Kell-e 1,5m-es távolságot tartanom a gyerekemtől?

Lehet, hogy sokan nem tudják eldönteni, szükséges -e 1,5 méteres távolságot tartaniuk a saját gyereküktől. A közösségi távolságtartás nem vonatkozik az egy háztartásban élőkre, tehát nyugodtan babusgasd a gyerekeidet!

Mindennapi rutin

Ha önkéntes karanténba vonulsz, vagy szociális távolságtartást gyakorolsz az otthonodban, próbálj minél inkább egy napi rutinhoz igazodni. Ha pizsama helyett utcai ruhát viselsz, fogat mosol, és rendszeres időközönként étkezel, az a gyerekeidet biztonságérzettel tölti el, és neked is segít a helyzet kezelésében.

Próbálj meg egy (rugalmas) tervet készíteni a hétre. Oszd fel a napot délelőtti és délutáni tevékenységekre. Próbálj meg minden nap valami új tevékenységet is beiktatni.

Ha a gyereked bölcsődébe vagy óvodába jár, próbáld meg az ottani programot lemásolni.

Játék és más elfoglaltságok

  • Ne legyen minden játék egyszerre elöl. Néhány naponta rendszeresen vegyél el valamit, és vegyél elő valami újat és izgalmasat.
  • Olvass fel a gyerekeidnek minden nap. Kisgyerekek számára teljesen normális, ha minden nap ugyanazokat a történeteket akarják hallani.
  • A képernyők előtt töltött idő legyen mérsékelt, és korlátozódjon csak a feltétlenül szükséges alkalmakra. A tartalom legyen gyerekek számára ajánlott.
  • Tarts minél nagyobb rendet az otthonodban. Sokkal nyugodtabb leszel, ha nem válik az egész lakás játszótérré. Különösen a hálószobádban próbáld elkerülni a rendetlenséget.
  • A gyermekek játszva tanulnak. A játék hozzájárul a fejlődésükhöz, amit te is segíthetsz, ha a mindennapi háztartási eszközök bemutatásával növeled a tudásukat, képzelőerejüket.
  • Készíts gyurmát vagy "tészta ékszereket" konyhai alapanyagokból. Az egyszerű konyhai eszközökkel is lehet játszani, például színes műanyag poharakkal és tálakkal, palacsintasütővel és fakanállal. Tegyél rizst vagy tésztát műanyag dobozokba (előtte ragaszd le a tetejüket).
  • Alakíts ki új játéktereket, játékdobozokat, "erődítményeket" párnákból, asztalra, vagy nagy, üres dobozra terített lepedőkből.
  • Jelölj ki egy helyet, ahol festeni lehet, és állítsd ki a remekműveket egy "kiállításon".
  • Szakíts időt a kertészkedésre. Ültess gyorsan kifejlődő növényeket, zöldségeket, például napraforgót, paradicsomot, borsót.
  • Tarts teadélutánokat, piknikezz a pázsiton vagy a teraszon, és vidd a játékmackókat is.
  • Szervezz kincsvadászatot vagy akadályversenyt akár a házban vagy a kertben. Idősebb gyerekek esetében rejts el egy-egy olyan kezdőbetűjű tárgyat, hogy az ABC összes betűjére jusson egy, például 'a' mint 'alma', b mint 'baba', stb.
  • Figyelj arra, hogy csak biztonságos és a korosztályuknak megfelelő tárgyakat használjatok.
  • Ne akard a gyerek minden percét beosztani. Ha magukat is el tudják foglalni, és nincsenek veszélyben, tarts tőlük távolságot. A javukra válik, ha el tudják foglalni magukat.
  • Ne akarj döntőbíró lenni, ha a gyerekeid veszekednek. Hacsak nem bántják egymást, csak figyeld meg őket, hátha meg tudják oldani a problémáikat maguk között is.
  • Dicsérd meg a csemetéket, ha szépen játszanak. Csak akkor emeld fel a hangod, ha feltétlenül szükséges.

Általános tanácsok közösségi távolságtartásra otthon

  • Próbálj meg pozitívan tekinteni a közösségi távolságtartásra. Lehetőleg érezd magad jól, és ne felejtsd el, hogy semmi sem tart örökké.
  • Csak rövid időre hagyd el az otthonodat. Ha megoldható, valaki vigyázzon a gyerekeidre amíg vásárolsz.
  • A családok ebben a helyzetben is együtt lehetnek a szabadban, de mindenki mástól tartsatok 1,5 méteres távolságot.
  • Nagyon figyelj a higiéniára. Fontos, hogy gyakran mossatok kezet, ne használjátok ugyanazt a törölközőt vagy evőeszközt, és tarts tisztán mindent.
  • Tanítsd meg a gyerekeidet a helyes kézmosásra. Fontos, hogy el tudják érni a csapot egy sámliról. Ha buborékokat látnak, jól csinálják.

Foglalkozz magaddal!

Szakíts időt magadra is. Ápold a saját kapcsolataidat a családtagjaiddal és a barátaiddal közösségi média, videókonferencia segítségével, illetve telefonon. Senki nem tudja meddig tartanak majd a COVID-19 miatti korlátozások, de próbálj nyugodt maradni a gyerekeid előtt.

Forrás: https://www.pregnancybirthbaby.org.au/surviving-social-distancing-with-babies-and-small-children

Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Buhály Mónika dr. Buhály Mónika gyógyszerész
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár