Hogyan érdemes abbahagyni a dohányzást?

- Írta: Veress Pálma

Hogyan érdemes abbahagyni a dohányzást?

A dohányzásról leszokni próbálók gyakrabban járnak sikerrel, ha egyik napról a másikra, hirtelen hagynak fel vele, az Amerikai Belgyógyászati Évkönyvben megjelent kutatás szerint.

Azok az önkéntesek, akik így tettek, fél év elteltével 25%-al nagyobb eséllyel szoktak le tartósan, mint azon dohányosok, akik fokozatosan próbáltak felhagyni vele. Az NHS intézet szerint fontos, hogy a leszokást könnyen megjegyezhető és betartható dátumhoz kössük. 

Tippjeink
1) Határozd el magad, jelöld ki a leszokás kezdetét, és tartsd hozzá magad!
2) Sokat segíthet az ügyön, ha tartod magad az ”egy szálat se” elvhez.
Ha nehézségeid támadnának, mondogasd magadnak, "Egyetlen szálat sem szívok elW és tegyél is így, mindaddig, amíg meg nem szűnik a kísértés.
3) Az intézet további jó tanácsa, hogy keressük fel háziorvosunkat, hogy szakmai tanácsokkal is segítse a dohányzás elhagyását.

A Brit Szív Alapítvány által finanszírozott kutatás során 700 önkéntest véletlenszerűen két csoportra osztottak:egy fokozatosan és egy azonnal leszokó csoportra.
Minden résztvevő ingyenes tanácsadásban és nikotintapaszokban, valamint helyettesítő terápiákban részesült, mint például nikotinos rágógumi, illetve szájszpré. 
Hat hónap elteltével a fokozatosan leszokók csoportjának 15,5%-a, míg a hirtelen leszokókénak 22%-a volt bagómentes.

A kutatás vezetője, Dr. Nicola Lindson-Hawley az Oxfordi Egyetemről elmondta: ”A leszokási kísérletekben mutatkozó különbség azért merült fel, mert az alanyoknak nehézségeket okozott az adagok csökkentése. Plusz feladatot adott nekik, ami nagyobb eséllyel vette el a kedvüket az egész leszokásról.”
Bár a kutatásban részt vevők többsége azt mondta, szimpatikusabb nekik a fokozatos leszokás ötlete, mégis, az egyes emberek nagyobb eséllyel szoktak le a hirtelen leszokók csoportjában.

Dr. Lindson-Hawley végszóként azt mondta, hogy azért még mindig jobb csökkenteni az adagot, mint ha semmit se tennénk. 

Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár