Kérdezzék bátran gyógyszerészüket!

2010.09.10. - Írta: dr. Radosits Károlyné, szak­gyógy­sze­rész

Kérdezzék bátran gyógyszerészüket!

Bármerre járunk az országban szembetűnő változást figyelhetünk meg a gyógyszertárak külső-belső megjelenése között az eltelt tíz évben. Rendezett portálok, színes kirakatok, bőséges kínálat. Hihetetlen mennyiségű információ árasztja el az embereket. Ehhez társulnak a sajtóban, a tévében megjelenő gyakori reklámok. Nehéz az eligazodás, ebben nyújt segítséget a gyógyszerész társadalom.

Az 1920-as években a kémia-tudomány fejlődésével a vegyipar, majd a gyógyszeripar kialakulásával a gyógyítás gyógyszerközpontúvá vált. A hetvenes években fogalmazódott meg a betegközpontúság: egyénre szabott, egyéni dózis a legmegfelelőbb hatékonysággal minimális mellékhatással. Az lett a cél, hogy a gyógyszerész gyógyszerszakértő legyen, összekötőkként szerepeljen az orvos és a beteg között.
A mai patikák egészségügyi szolgáltató központok. A gyógyszer különleges áru, hiszen szabott áron, csak gyógyszertárban juthatunk hozzá, a megfelelő tájékoztatással együtt. Egy patikában rendkívül nagyszámú (kb. 8000 féle) gyógyszer van. A patikusnak a lehető legrövidebb idő alatt kell begyűjtenie a legfontosabb információkat ahhoz, hogy megtalálhassa az igazi megoldást nyújtó „csodaszert”.

Me­lyek az eb­ben se­gí­tő kér­dé­sek?

  • Mi a pa­na­sza?
  • Sze­dett-e már va­la­mi­lyen ké­szít­ményt er­re a tü­net­re?
  • Van-e al­ler­gi­á­ja, ha igen, mi­lyen ve­gyü­let­re?
  • Mi­lyen gyógy­sze­re­ket szed rend­sze­re­sen?

Valljuk be őszintén, nem mindenki szeret gyógyszertárba járni. Van, akit zavar a tömeg, esetleg rossz élményeket idéz fel számára a fehér köpeny, vagy egyszerűen fél attól, hogy elkap valami betegséget. Ezt mind tekintetbe kell vennünk. A sorbanállás idejét több kiadóhellyel lehet megrövidíteni. Az udvarias kiszolgálással, a patika otthonossá tételével oldani lehet a feszültséget. A megfelelő részletes felvilágosítás úgy jó, ha csak annak szól aki érdekelt, és ezzel nem akadályozunk másokat. Ki kell alakítani egy olyan konzultációs helyet, ahol a diszkréció nem sérül.
Az öngyógyításban való részvétel nem csak a vénynélküli termékek eladását jelenti, hanem az öndiagnózis segítését, illetve a megfelelő szakorvoshoz való irányítást is.
Mi azon fáradozunk, hogy a „hely”, a „szolgáltatás” és a „szakértelem” egy helyen legyen, és jól működjön. Tehát kérdezzék bátran gyógyszerészüket!

Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár