Sportolással az őszi depresszió és megfázások ellen

Sportolással az őszi depresszió és megfázások ellen

Csalhatatlanul itt van az ősz, egyre hűvösebbek a nappalok és minden nap korábban sötétedik. És ami ezzel jár: a hidegben hamarabb megéhezik az ember, s máris nyúl a finom és bőségesen tápláló falatokért, hogy kárpótolja magát a kellemetlenségekért. Aztán hipp-hopp, s jönnek a karácsonyi ünnepek, amikor még inkább teleeszik magukat az emberek. Az ősz az elhízások ideje, mert mindenki igyekszik visszahúzódni otthonaikba, és pótcselekvésként csak eszik és eszik. Tehát legfőbb ideje, hogy elkezdjünk sportolni, vagy folytassuk a rendszeres mozgást, amely meggátolja az elhízást és biztosítja a jó közérzetet. Ha így teszünk, karácsony után nem kell fogadalmakat tenni a fogyókúrákról. Az őszi időjárás szintén egy jó ok arra, hogy kimozduljunk otthonról és sportoljunk. Megszűnt a nyári fülledtség, az izzadást kiváltó trópusi meleg.

A szabadban végzett sportolás számos betegség kiváló ellenszere. Jó hatással van a tipikusan ősszel jelentkező megfázásokra, de a depresszióra is, amely főként november táján telepszik rá az emberre. A korai sötétedés, a hideg idő, a párás és nyirkos levegő még az egészségesek hangulatát is jelentős mértékben ronthatja. Sportolásnál érdemes figyelembe venni a fokozatosságot: aki korábban nem trenírozott, nem kell egyből megerőltetnie magát. Másik fontos szempont a rendszeresség. Hasznosabb hetente három-négy alkalommal 15-20 percig mozogni, mint egyszer egy órán át. Jó tanács, hogy ha mód van rá, ne egyedül, hanem társakkal együtt sportoljunk, mert az növeli a motivációt. De ne vegye kedvünket, ha egyedül kell sportolni – ebben is megtalálható az öröm és a kikapcsolódás élménye. Sportolás előtt végezzünk bemelegítő gyakorlatokat néhány percig, mert ez csökkenti a sérülések veszélyét.

Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár