Szuper ételek az egészségért!

2018.10.05.

Szuper ételek az egészségért!

Ma már mindenki tisztában van azzal, hogy a gyümölcsök és zöldségek fogyasztása egészséges számunkra. Az elmúlt évek során több kutatás is kimutatta, hogy az egészséges táplálkozási minták csökkenthetik a magas vérnyomás, a szívbetegség, a cukorbetegség és egyes rákos megbetegedések kockázatát. Fontos felhívni arra is a figyelmet, hogy önmagában egyik étel sem csodaszer. 

Mindazonáltal, kiegyensúlyozott étrend részeként ezek az ételek magasabb szintre tudják emelni az egészséges táplálkozást. Olyan fontos ételek ezek, melyekről úgy tartják, hogy különösen kedvező hatást gyakorolnak a jó közérzetre és az egészségre. Ezeket a tápanyagban dús ételeket nevezzük „superfood-nak”, szuperételeknek. 

Superfood lista

Bogyók

 A rostokban gazdag gyümölcsök gazdagok antioxidánsokban és segítenek a szívbetegségek megelőzésében. (szeder, acaí-bogyó. kékáfonya, ribizli, meggy)

Hogyan fogyaszthatod őket télen? Ha nincsenek szezonban, fogyasszuk bátran a fagyasztott változatát. Adjuk hozzá natúr joghurthoz, gabonafélékhez. 

Hal

Kiváló fehérjeforrás és gazdag Omega3 zsírsavakban, segít megelőzni a szívbetegségeket.

Friss, fagyasztott vagy konzerv formában is megvásárolhatjuk. A legmagasabb Omega3-tartalmú halak, a lazac, tonhal, makréla, hering, pisztráng, szardínia és a szardella

Leveles zöldségek

A leveles zöldségek jó A-vitamin, C-vitamin és kalcium források, rostban gazdagok és magas az antioxidáns tartalmuk.

Spenót, kelkáposzta, kelbimbó. Fogyaszthatjuk párolva, egy kis olívaolajon grillezve, vagy akár nyersen salátaként is. 

Dió

 A mogyoró, a dió, a mandula, a diófélék jó növényi fehérjeforrások. Egyszeresen telítetlen zsírokat is tartalmaznak, amelyek a szívbetegség kockázatának csökkentésében szerepet játszhatnak.

Adjuk hozzá zabpehelyhez, vagy joghurthoz, de fogyaszthatjuk magában is. Ügyeljünk, hogy ne vigyük túlzásba se fogyasztásukat, magas kalóriatartalmuk miatt. 

Olivaolaj

Az olívaolaj az E-vitamin, a polifenolok és az egyszeresen telítetlen zsírsavak jó forrása, amelyek mindegyike csökkenti a szívbetegség kockázatát.

Teljes kiőrlésű gabonák

Kimutatták, hogy csökkentik a koleszterinszintet a szívbetegségek és a cukorbetegség kockázatát.

Bulgur, barnarizs, hajdina, tönköly, köles, zab. Ezeknek a magvaknak magam a rost, kálium, cink, és magnéziumtartalmuk. 

Joghurt

A kalcium és a fehérje jó forrása és probiotikumokat is tartalmaz.. Ezek a "jó baktériumok" megvédhetik a testet más, károsabb baktériumoktól.

Próbálj meg több joghurtot fogyasztani, de vigyázz a gyümölcsös vagy ízesített joghurtokra, amelyek sok hozzáadott cukrot tartalmaznak. Vásárolj sima joghurtot, és adj hozzá friss gyümölcsöt. 

További zöldségek

Brokkoli, kelbimbó, káposzta, karfiol, karalábé, mustár zöld, a retek és a fehérrépa. Kiváló E, B, K-vitamin források, magas az antioxidáns tartalmuk és serkentik a bélműködést.

Fogyasszuk párolva, salátákban, levesekben. 

Hüvelyesek

Ebbe a széles kategóriába tartozik a vese, a fekete, a vörös és a garbanzo bab, valamint a szójabab és a borsó. A hüvelyesek kiváló rost-, folsav- és növényi fehérjeforrások. A vizsgálatok azt mutatják, hogy segíthetnek csökkenteni a szívbetegség kockázatát.

Adjuk hozzá a salátákhoz, a levesekhez és főzelékekhez

Paradicsom

Likopin tartalmának köszönhetően fiatalítja a sejteket, erősíti és megvédi őket, és magas a C-vitamin tartalma is. 

Nyersen salátákban, szószként, olíva olajon párolva is érdesem fogyasztani

Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Buhály Mónika dr. Buhály Mónika gyógyszerész
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus




Milyen ajándékot szeret adni szeretteinek Karácsonykor?








Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár