Tavaszias étkezési szokások

Tavaszias étkezési szokások

Ahogy a tavaszi madarak kezdenek csicseregni, mindenki jobb kedvre derül és újabb erőre kap. Habár egy lassú, szürke telet követően minden kezdeti lépés nehéznek bizonyulhat. Szerencsére nem kell ebbe az állapotba beleragadnunk és van néhány egyszerű megoldás, hogy megtisztítsuk a szervezetünket, jobban érezzük magunkat, valamint energikusabbak és örömtelibbek legyünk a közelgő napos időjárás miatt.

Egyen több gyümölcsöt!


Mostanság egyre kevesebb gyümölcsöt fogyasztunk. Ez valódi szégyen, mivel a gyümölcsök rengeteg olyan tápanyaggal rendelkeznek, amelyeket nagyon nehéz helyettesíteni az egészséges étkezésben. A gyümölcs igazi előnye, hogy tartalmaz olyan tápanyagokat is, amelyek a gyümölcslevekben és a turmixokban már nem találhatók meg. Valamint a rost segíti az emésztést is, továbbá növeli a telítettség érzését. Így könnyen megőrizheti a tökéletes egyensúlyt. Természetesen a zöldségek is fontos szerepet játszanak és nagy mennyiségű tápanyagot tartalmaznak. Mégis vannak olyan fontos tápanyagok, amelyek egyszerűen nem érhetők el csak zöldségek fogyasztásával.


Csak akkor egyen, amikor valódi éhséget érez!


A csokoládé vagy a sajt sosem néz rossz szemmel Önre, mindig megérti és támogatja Önt. Ezek az ételek olyan anyagokat termelnek az agyunkban, amelyek javítják a kedélyállapotunkat. A rosszabb időjárás közben pedig minden lehetőséget megragadunk, hogy boldogabbak legyünk. Azonban az ilyen táplálkozás könnyen kihat az egészségünkre, nem utolsó sorban pedig a derékvonalainkra is. Szóval a tavasz tökéletes időpont a frissítés megkezdésére és hogy elkezdjen hallgatni a testének természetes jeleire.

Sose feledkezzen meg arról, hogy az étvágy és az éhség két teljesen különböző dolog. Az étvágy könnyen elhiteti velünk, hogy szükségünk van még egy szelet tortára. Viszont az éhség sokkal inkább fizikai érzés, mintsem egyszerű mentális kényszer. Próbálja követni a testének természetes jelzéseit és valóban sokkal jobban érzi majd magát. Csak akkor egyen, amikor fizikailag is szüksége van rá. Ez egy remek stratégia lehet a fogyás elérésében is.


Ne egyen többet, ha már 80%-ig tele van!


Az agynak körülbelül 20 percre van szüksége ahhoz, hogy a telítettség érzését feldolgozza. Hogyha akkor befejezi az étkezést, amikor már elégedettnek érzi magát, elkerülheti, hogy többet egyen a kelleténél. Ez talán még fontosabb is, mint a kalória mennyiségének tudatos korlátozása. Hiszen ez a feladat megköveteli, hogy folyamatosan figyeljen rá, hogyan reagál a teste a saját étkezési szokásaira. Így tudatosabban fókuszálnia kell evés közben, szóval így jobban háttérbe tudja szorítani az intuitív étkezéseket. Valamint az egészséges testsúlyt is könnyeben tudja elérni és megtartani ezzel a módszerrel.


Azért egyen, hogy energikusabb legyen!


Minden étkezésnél figyelembe kell venni, hogy milyen tevékenységeket folytatunk majd. Ugyanis eltérő táplálkozási szokásokkal rendelkezik az, aki aktívan mozog, mint aki egy íróasztal mellett ül minimális mozgással. Senkit nem minősítünk a munkája és a mozgáskultúrája miatt. Viszont fontos, hogy az étkezését valóban a fizikai szükségleteihez igazítsa.

Hogyha sokat mozog, sokat is egyen. Az a megközelítés is hibás, hogy egyen kevesebbet és mozogjon többet. Ezzel a módszerrel sajnos nem fog eredményeket elérni, legalábbis tartósan nem. Valamint veszélyezteti az egészségét és az anyagcseréjét is. Ha pedig keveset mozog, kevesebbet is kellene ennie. Szóval mindig az életmódjának megfelelően válassza meg a táplálék mennyiségét.


Tervezze meg az étkezéseket és a nassolásokat is!


Ez az, amit a legtöbben próbálunk megtenni, de végül a megvalósításban elakadunk. Pedig ez abszolút megéri az energiát. Elég csak egy egyszerű tervet összeállítani, hogy milyen összetevőket használ majd. Ezzel pénzt takaríthat meg és korlátozhatja az élelmiszer-pazarlást is.

A diéta legfontosabb része pedig az, hogy megtervezi, mit fog enni a leggyengébb pillanataiban. Az emberek többségénél ez este van. Hogyha megpróbálja teljesen megtagadni magától a nasit, akkor egészen biztos, hogy a kekszes dobozok alján találja magát a vacsorát követően. Sokkal hatékonyabb, hogyha felkészül ezekre az időszakokra és tudatosan szabályozza a mennyiséget, valamint egészségesebb rágcsálni való után néz.


Távolítsa el a zavaró tényezőket!


Akár hiszi, akár nem, étkezés közben a telefont nyomkodni, nézni a tévét vagy a számítógépet könnyen súlygyarapodáshoz vezethet. Egészen egyszerűen azért, mert evés közben nem az ételekre koncentrálunk. Pedig az embereknek veleszületett szükségük, hogy élvezzék az ételüket. Ez pedig egy képernyőt bámulva nem lehetséges. Valamint hogyan fókuszálna a saját telítettségére, miközben a kedvenc sorozata megy a televízióban? Sajnos nem működik. Nagy valószínűséggel így eleve többet eszik majd, valamint utána hamarabb fog megint ételhez nyúlni. Mindezt amiatt, mert nem sikerült agyilag is feldolgoznunk, hogy étkeztünk.


Menjen ki a szabadba!


Különböző tanulmányok kimutatták, hogy minél többet töltünk a szabadban, az segít a depresszió és a stressz enyhítésében. Ez a haszon pedig összevonható a szabadtéri étkezéssel is. Amikor a testünk „harcos” üzemmódban van egy nehéz nap után vagy éppen a gyerekek ugrálnak Ön körül, akkor a megfelelő hormonok nem támogatják az ételek élvezetét és az emésztést. Hogyha a szabadban tartózkodik, az segít javítani a koncentrációt, ami nagyobb telítettséghez és élvezethez vezet. Valamint ne feledkezzen meg a D vitamin erejéről sem. Szóval a szabadtéri evés másik előnye, hogy a tápanyagokon kívül a megfelelő vitaminadag is termelődik a szervezetünkben.


Egyen másokkal!


Az étkezést sokkal szociálisabbá teheti, hogyha a családjával vagy a barátaival eszik. Kisebb az esélye, hogy egy eszköz (tv, számítógép, telefon) elvonja a figyelmét. Továbbá nagyobb eséllyel érzi majd magát nyugodtnak és boldognak. Kutatások arra mutattak rá, hogy az együttélés segít az élelmiszerek tudatosabb kiválasztásában és fogyasztásában, valamint az egészséges testsúly fenntartásában. Azok a felnőttek, akik a családdal és a barátokkal esznek, több zöldséget fogyasztanak, kevesebbet esznek étteremben, alacsonyabb testtömeg-indexük van és jobb a tápanyag-bevitelük is.



Szóval ez a néhány tanács változást hozhat az étkezésében a tavasz folyamán. Így pedig nagyszerűen érezheti majd magát és felkészülhet a napsütésre is. Használja ezeket a tippeket, hogy új energiával tölthesse fel magát és magabiztosabban lépjen a tavaszba és a nyárba!


Forrás: www.radicalstrength.ca


Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Buhály Mónika dr. Buhály Mónika gyógyszerész
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár