7 mód a stressz csökkentésére

2018.05.11.

7 mód a stressz csökkentésére

Kisebb-nagyobb mértékben, de a stressz mindenki életében jelen van. Szerencsére számos módszert alkalmazhatunk arra, hogy csökkentsük a mindennapi feszültséget. 

A magas vérnyomás megelőzésére és kezelésére gyakran figyelmen kívül hagyott stratégia a stressz kezelése. Ha gyakran érzed magad feszültnek, az alábbi tippek segíthetik és könnyebbé tehetik a stressz kezelését.

1.Eleget aludni

A nem megfelelő vagy rossz minőségű alvás negatívan befolyásolhatja a hangulatot, a mentális éberséget, az energiaszintet és a fizikai egészséget.
2.Ismerj meg relaxációs technikákat
A meditáció, a progresszív izomlazítás, az irányított képek, a mély lélegzés és a jóga erőteljes relaxációs technikák. 

3.Nem vagy egyedül

Ne zárkózz el a külvilágtól. Találkozz barátaiddal személyesen. Amíg velük beszélsz addig is arra korlátozódik a figyelmed. Manapság erre alkalmas stresszkezelési csoportokban és programokban is elsajátíthatsz technikákat. 

4.Gazdálkodj jól az időddel

Minél hatékonyabban kezeled együtt a munkát és a családi igényeket, annál alacsonyabb a stressz szinted is.

5.Próbáld meg megoldani a stresszes helyzeteket

Ne hagyd, hogy a stresszes helyzetek felülkerekedjenek rajtad.Fontos, hogy tudjunk kommunikálni azzal a személlyel, aki a stressz okozója. Egy beszélgetés megkönnyebbülést hozhat, de egy külső vélemény is javíthat a helyzeten. 

6. Kényeztesd magad egy masszázzsal.

A masszázs izomlazító hatása nyomán, csökkenti a stresszt és a szorongást. Egy rövid időre elszakadhatunk a mindennapok rohanó tempójától. A nyugtató hatású illóolajok pedig felerősítik ezeket a jótékony hatásokat. 

7.Kérj segítséget

Ne félj segítséget kérni szeretteidtől, barátaidtól. Ha a stressz és a szorongás továbbra is fennáll, akkor egy egészségügyi tanácsadóra van szükséged. 

https://www.health.harvard.edu
Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Buhály Mónika dr. Buhály Mónika gyógyszerész
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus




Ön hova utazna szívesen nyaralni?







Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár