Irodai mini fitneszprogram

2017.03.20.

Irodai mini fitneszprogram

Aki egész nap irodában dolgozik egy íróasztalnál, számítógépre meredve, könnyen nyaki és hátfájdalmakban szenvedhet, de egyéb szervi problémái is lehetnek. A testi panaszok mellett pszichés problémák is felléphetnek, hiszen idővel csökken a koncentrációképesség és a teljesítmény.

Az ülő munka, a mozgás hiánya, a monotónia semmiképpen nem tesz jót az egészségnek, ezért érdemes elgondolkodni azon, miképpen előzhetők meg a bajok. A munkaadók is jobban járnak, ha segítik a munkavállalókat a felfrissülésben, hiszen a pihentebb, tettre készebb munkaerő jobb teljesítményre képes. 

A német egészségügyi lap hasznos tippeket ad arra, hogyan lehet átmozgatni a szervezetet néhány perces gyakorlattal. Az irodai mini fitneszprogram persze nem helyettesíti azt, hogy a legjobb megoldás a rendszeres és az egész testet alaposan átmozgató sport volna.

De lássuk, milyen tippek szerepelnek a programban:

A legegyszerűbbek közé tartozik az a mozgásforma, amelyet az ember spontánul is elvégez, ha már zsibbadnak a tagjai. Erőteljesen nyújtózkodjunk, magasra emelve a kezeinket. Miközben a karok az égbe nyúlnak, tartsuk benn a levegőt, majd lassan eresszük ki. A gyakorlatot ismételjük meg nyolcszor-tízszer. A következő gyakorlatnál sem kell felállni a székről. Hajoljunk mélyen előre úgy, hogy kezünkkel megérintjük a bokánkat. Ezután nyújtsuk előre a karjainkat, és ropogtassuk meg az ujjainkat. Következő gyakorlat a fejbólogatás, ami nem a főnök elismerését szolgálja, hanem a felfrissülést. Biccentsük előre és hátra, majd jobbra és balra a fejünket. A vállkörzés segíti ellazulni a vállak és a hátak izmait. Lényeges a szemek pihentetése is. Mereven nézzünk előre a távolba, közben pislogjunk gyakran, hogy a könnycsatornák megteljenek folyadékkal.
   

Forrás: Gesundheit.de


Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár