4 trükk, hogy könnyebben vegye az óraátállítást

4 trükk, hogy könnyebben vegye az óraátállítást

A melegebb hőmérséklet, a hosszabb nappalok, valamint az adóbevallás elkészítésére emlékeztető levelek csak egy dolgot jelezhetnek: a tavasz már a küszöbön van. Ez pedig azt is jelenti, hogy most hétvégén az óráinkat egy órával előre kell állítanunk. Erre azonban érdemes lehet felkészülni. Az őszi átállításhoz képest viszont a legtöbb ember nehezebben éli meg a mostani átállítást, hiszen mégiscsak „veszítünk” egy órát. Szerencsére azért van néhány trükk, hogy könnyebben vegye az átállást.


Lépjen vissza, mielőtt előre lépne!


Bizonyosodjon meg róla, hogy előre állította az óráját már szombaton, mielőtt lefeküdne. Így nem másnap reggel látja csak az elveszett órát, hanem már este is, ami motiválni fogja, hogy hamarabb aludjon. Hogyha ez mégsem elegendő, megteheti azt is, hogy fokozatosan hozza egyre előrébb a lefekvési idejét. Szerdán 15 perccel korábban fekszik le. Csütörtökön ahhoz képest is 15 perccel korábban megy az ágyba. Így végül szombat estére teljesen visszahozza a kiesett egy órát és egyszerűbb lesz az átállás.


Alakítson az alvási szokásain!


Érdemes egy órával a lefekvés előtt már kikapcsolni az elektronikai eszközöket, mivel a kék fény zavarhatja az alvást. Próbálja mellőzni az étel- és italfogyasztást, leginkább a koffeint és az alkoholt. Továbbá érdemes kialakítani egy lefekvés előtti rituálét is, ami lehet az állandó esti meleg fürdő vagy esti nyújtás, esetleg jógázás.


Frissítse az edzéstervét!


Egyre tovább lesz világos, ez pedig remek lehetőséget biztosít ahhoz, hogy a szabadban edzhessen. Azonban figyeljünk rá, hogy legalább háromórás szünet legyen az edzés és a lefekvésünk között, hogy a testünk teljesen megnyugodjon. Viszont a kellemes fáradtság megint csak segít abban, hogy könnyebben álomra hajtsuk a fejünket és gyorsabban elaludjunk.


Vigyázzon magára!


Az átállás után érdemes valamivel rugalmasabbnak és figyelmesebbnek lennie a reggeleken. Főleg, ha vezet. Kutatások kimutatták, hogy a hétvégi átállítás utáni első hétfő különösen veszélyes tud lenni. Ez a hétfő teljesen más a többi megszokott hétfőhöz képest az évben. A jó tanács, hogy ezen a reggelen mindenki próbálja meg elkerülni a rohanást és a kapkodást. Hiszen így is rengeteg alváshiányos ember lesz az utakon, akik sietnek a munkába vagy az iskolába.


Forrás: www.health.com

Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Buhály Mónika dr. Buhály Mónika gyógyszerész
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár