Barnuljon egészségesen!

Barnuljon egészségesen!

Tudta, hogy a sárgarépában is gazdagon előforduló béta-karotinnal kivédhetjük a nap káros sugarait? A béta-karotin festékanyaga szabadgyök-megkötő képessége révén közömbösíti az ártó sugarakat, illetve a bőrt barnábbá téve védőpajzsot képez a nap bőrt károsító tulajdonságaival szemben.

A béta-karotin az A-vitamin előanyaga, úgynevezett provitamin. Azonban jó tudni, hogy az A-vitamin, szemben a béta-karotinnal, már nem alkalmas arra, hogy elősegítse az egyenletes barnulást. Ugyanígy a multi-vitamin készítmények sem használhatók önmagukban a bőr erősítésére: bár részben segíthetnek kompenzálni a nyári nap bőrkárosító hatásait, nem adnak elégséges védelmet.

A megoldás a már idejében, tehát tavasszal elkezdett rendszeres béta-karotin bevitel, amelyet, ha multivitamin-készítmények fogyasztásával egészítünk ki, felkészíthetjük szervezetünket a napozásra. A kompelx vitaminbevitel szinte csodákat tesz az érzékeny, barnulni sehogysem, csupán leégni hajlandó bőrrel.

Persze, ez sem jelenti azt, hogy elfelejthetnénk a napvédő-krémeket! Megfelelő napvédelem mellett azonban a kúra jótékony hatása már az első napozás után meglátszik.

Barnuljon sárgadinnyével!

Amennyiben valaki tehát egyenletes, szép és látványos barnulást szeretne, érdemes étrend-kiegészítőket vagy olyan ételeket fogyasztania, amelyek gazdagok E-vitaminban és béta-karotinban.
Béta-karotinban gazdag élelmiszer a sárgarépa, és általában a sárga színű gyümölcsök illetve zöldségek, mint például a sütőtök, a mangó, vagy a sárgadinnye. Furcsa, de igaz, hogy a spenót és a brokkoli is gazdag béta-karotin forrás. Ezekben a sárga színanyag ugyanúgy megtalálható, mint a répában, csak nem látszik, mivel a sárgát a zöld színű klorofil teljesen elfedi.

A szakértők különösen hangsúlyozzák a nyári időszakban az E-vitamin fogyasztás fontosságát is: ugyanis ez a zsírban oldódó vitamin rendelkezik a legjelentősebb szabadgyök-megkötő képességgel, amire a tűző napsugárzásban a szervezetnek fokozott szüksége van. A szervezet E-vitamin-igényét leginkább hidegen sajtolt napraforgóolaj, szójaolaj, illetve diófélék, földimogyoró, vaj, teljes kiőrlésű gabonafélék, tojás, tej fogyasztásával fedezhetjük.

A megfelelő napvédelem nem csak azért fontos, hogy bőrünk szép legyen. Ahhoz, hogy egészséges is maradjon, minden nyári szezon előtt érdemes feltöltekeznünk a védőhatású vitaminokból.
 

Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár