Agystimuláló ételek a koncentráció növelésére

Agystimuláló ételek a koncentráció növelésére

Alábbiakban összegyűjtöttünk néhány élelmiszert, melyek segíthetnek abban, hogy könnyebben tudjunk összpontosítani.

Ginzeng, hal, bogyók, esetleg koffein?

Ha a különféle csodaételekről és étrend kiegészítőkről szóló dicshimnuszokra hallgatsz, elhiszed, hogy bármire képesek, a koncentráció növelésétől a memória, a figyelem, és az agyi funkciók javításáig.
De valóban hatékonyak? Tagadhatatlan, hogy ahogy öregszünk, a testünk is velünk öregszik. A jó hír, hogy az agy egészsége megőrizhető, ha a megfelelő "okos" ételeket fogyasztod.

A koffein éberebbé tesz

Nincs olyan varázsszer, ami növeli az IQ-d, vagy okosabbá tesz, de bizonyos anyagok, amilyen a koffein is, energikusabbá tehetnek és segíthetnek a koncentrációban.

A cukor stimulál

A cukor az agy üzemanyaga, pontosabban a valamennyi szénhidrátban megtalálható glükóz. Rövid távú fogyasztásuk energiával lát el, de túlzott fogyasztásuk rossz hatással van, többek között a memóriára és a szívre. Ügyelj a mértékre!

A reggeli az agy üzemanyaga

Ha a reggeli kihagyását fontolgatod, ne tedd! Tanulmányok szerint a reggeli javítja a rövidtávú memóriát. Ajánlásaik között szerepelnek a magas rosttartalmú, teljes kiőrlésű ételek, a tejtermékek, illetve a gyümölcsök. A túlzott kalóriabevitel azonban rontja a koncentrációt, ezért ne egyél túl sokat.

A hal jó hatással van az agyra

A fehérjében és omega-3 zsírsavakban gazdag hal az agy táplálásának kulcsfontosságú eszköze. Kutatások szerint csökkenti a demencia és a sztrók kockázatát. Heti kétszeri fogyasztását javasoljuk.

Mindennapi mogyoró és csokoládé

A mogyorófélék és a magok kiváló E vitamin források, ami segít megőrizni a szellemi frissességet a kor előrehaladtával. A fekete csokoládé erősen antioxidáns hatású és természetes koffeintartalma erősíti a koncentrációt. Napi 30 gramm fogyasztását javasolják a szakemberek.

Avokádó és teljes kiőrlésű élelmiszerek

A szervezet minden része függ a vérkeringéstől, különösen a szív és az agy. A teljes kiőrlésű ételek és az avokádóhoz hasonló gyümölcsök csökkentik a rossz koleszterineket és a szívbetegség kockázatát.

Az áfonya rendkívüli

Állatkísérletek kimutatták, hogy az áfonya védhet a szabad gyökök által okozott agykárosodással szemben, és csökkentheti az időskori megbetegedéseket, például az Alzheimer-kórt és a demenciát.

A kiegyensúlyozott étrend fontossága

Közhely, de igaz: ha az étrended nem tartalmazza az alapvető tápanyagokat, csökken a koncentrációs készséged. A túl sok, vagy túl kevés étel fogyasztása zavarttá tehet. Tegyél jót az agyaddal: fogyassz sokféle egészséges ételt.

Vitaminok, ásványi anyagok, étrend kiegészítők?

A boltok polcai roskadoznak az állítólagosan egészségjavító étrend kiegészítőktől. Bár a B-, C-, és E vitaminok, a béta karotin és a magnézium agyra gyakorolt pozitív hatásáról vannak beszámolók, csak akkor hatásosak, ha a diétából hiányzik az adott összetevő.
Vannak kutatók, akik óvatos optimizmust táplálnak a ginzenget, ginkgót, vitaminokat, ásványi anyagokat és gyógyfüveket tartalmazó készítmények agyra gyakorolt hatása iránt, de több bizonyítékra van szükség; kérdezz meg róluk az orvosodat is.

Forrás: https://www.webmd.com/add-adhd/ss/slideshow-brain-foods-that-help-you-concentrate

Image by freepik


Szakértőink

dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos



Bezár