Fogyókúra

- Írta: betegvagyok.hu

Fogyókúra

Ha jót akar magának, tartózkodjon a kíméletlen, önkínzó, és főleg rövid távú diétáktól. Legfőképpen azért, mert ezek a módszerek a bumeránghoz hasonlóan visszaütnek: a gyors fogyás helyett hirtelen súlygyarapodást „eredményeznek”. Ehelyett a kis lépések stratégiáját válassza, amellyel biztosabban sikert ér el.

Kis lé­pé­sek stra­té­gi­á­ja

Olyan cé­lo­kat tűz­zön ki, ame­lyek­kel együtt tud él­ni.

  1. Ne használja az ételt jutalmazásra. Ha elégedett önmagával, akkor a dicséret ne egy szelet orosz krémtorta legyen, hanem bármi más, ami nem ehető. Például egy új fülbevaló, egy szolárium-bérlet, egy mozijegy, kinek mi jelent örömet.
  2. Számoljon le azzal a kényszerképzettel, hogy a tányérról mindent el kell tüntetni. Tanulja meg, hogyan kell a villát letenni. Tapasztalja ki, mekkora az az adag, amelyet még nyugodt lelkiismerettel a tányérjára szedhet.
  3. A sanyarú diéták rákényszerítik az embert arra, hogy minden gondolata, csak az evés körül forogjon. Irányítsa figyelmét másfelé, hisz az életben még annyi más örömforrást felfedezhet.

Tény­leg nas­sol­ha­tok?

Az étkezések közötti nassolás szigorú megtiltása volt minden fogyókúra legelső alapszabálya. Mindeddig. Most azonban amerikai tudósok arra a felfedezésre jutottak, hogy az „egészséges” nassolás a diéta kitűnő, és nem kevésbé hatékony eszköze. Arra való, hogy az étkezések között megfékezze az étvágyat, és így a főétkezésekkor is kevésbé éhesen ülünk az asztalhoz. Persze csak azzal a feltétellel, ha a nassolás tárgya nem pattogatott kukorica, chips, vagy csokis nápolyi, hanem mondjuk sovány joghurt, aszalt sárgabarack, magos kifli, sárgarépa saláta, egy szép, mosolygós, piros alma. A lényeg, minél alacsonyabb kalóriatartalma legyen.

A szo­ci­á­lis há­ló

Húzzon éles határvonalat társadalmi élete és a gyomra közé. Megdöbbentő, mennyi társasági összejövetel fénypontja az étkezés. Szabadidejében étterem helyett látogasson el egy koncertre, vagy sporteseményre. A barátnőjét sétálni hívja, ne vacsorázni. Ha mégis elkerülhetetlen a „végzet”, akkor vértezze fel magát jó előre. Otthon igyon meg jó sok ásványvizet, hogy kevésbé legyen éhes. Olyan helyet válasszon, ahol alacsony kalóriatartalmú, egészséges ételekből is van választék. A különféle salátákat, és a tenger gyümölcseit jó szívvel ajánljuk. Rendeljen inkább az előételek közül, ne is böngéssze a főfogásokat.

Moz­gás!

Semmi kétség, e nélkül nem megy. Nem kell egyből maratont futni, de arra szükség van, hogy a rendszeres testmozgás a napi életvitel részévé váljon. Egy idő után az ember megszokja, majd hiányolja is, ha elmarad a fizikai aktivitás. Csak elkezdeni nehéz!

  1. Sétáljon! Szálljon le egy megállóval hamarabb, és gyalog tegye meg a hiányzó utat.
  2. Ne szálljon liftbe! Másszon fel a lépcsőn az emeletekre.
  3. Ugrálókötelezzen! Bárhol előkapható, olcsó, vidám, fiatalos, legfőképp hatásos.
  4. Járjon edzésre. Válasszon ki egy szimpatikus sportágat, s hetente egyszer szánjon rá egy délutánt. Lehet az futás, vagy úszás is, ezzel csak az a baj, hogy az ember nehezebben szánja rá magát a mozgásra egyedül, mintha kötött programja van. Keressen társat a sportoláshoz.

Szakértőink

dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus



Bezár