Az egészségmegőrző táplálkozás 10 parancsolata

2011.10.03.

Az egészségmegőrző táplálkozás 10 parancsolata

Naponta többször együnk teljes gabonaszemből készült falatokat, kenyeret, kását, akár ilyen süteményt is. Így nem csak energiát juttatunk szervezetünkbe, hanem vitaminokat, ásványi anyagokat, nyomelemeket, rostot is. 

  1. Naponta többször együnk teljes gabonaszemből készült falatokat, kenyeret, kását, akár ilyen süteményt is. Így nem csak energiát juttatunk szervezetünkbe, hanem vitaminokat, ásványi anyagokat, nyomelemeket, rostot is.
  2. Naponta összességében legalább félkilónyi zöldséget és gyümölcsöt együnk meg. Több lehet, kevesebbet nem! Készíthetünk nyugodtan főtt ételeket is zöldségből, gyümölcsből, de valamennyi nyersen is fogyasszunk mindennap.
  3. Fontos, hogy lehetőleg azt együk, amit a szezon kínál. Télen például nem primőr zöldségeket, hanem sárgarépát, hagymát, káposztát, zellert, almát, körtét, aszalt szilvát stb.
  4. Minél kevesebb feldolgozáson átesett növény kerüljön az asztalunkra. Például kész kekszek helyett süssünk magunk mézből, teljes kiőrlésű lisztből ropogtatnivalót, kész körözött helyett keverjünk túróból, tejfölből, vajból, sóval, fűszerekkel saját finomságot. A kenyérsütés egyszerű, hálás elfoglaltság.
  5. Bátran ehetünk halat, húst, tojást és tejtermékeket – de csak mértékkel!
  6. Az ételek készítéséhez használjunk vajat vagy olajat!
  7. Cukor helyett méz adja ételeink, italaink édes ízét!
  8. Igyuk meg a napi 1,5-2 liter folyadékot, lehetőleg tiszta víz formájában!
  9. Díszítsük a fogásokat friss zöldséggel, gyümölccsel, és együk is meg! a szép terítés és tálalás fontos, hiszen a szép látvány alapján az emésztés már a szájban elkezdődik.
  10. Szakítsunk időt az evésre, és nyugodt körülmények között minden falatot megrágva élvezettel költsük el reggelink, ebédünk, vacsoránk!
     
Hozzászólások Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár