Mozgás!

2011.09.06.

Mozgás!

A mozgás a testnek és léleknek egyaránt jót tesz: a termelődő endorfin hatására boldogabbak, kiegyensúlyozottabbak leszünk, ugyanakkor fizikai terhelhetőségünk is megnő, és hosszú távon izmaink, csontjaink egészségét is könnyebben megőrizhetjük. Találjuk meg a számunkra legmegfelelőbb és legélvezetesebb sportolási formát – ennek nem feltétlen kell drága hobbinak lennie!

  • Mozogjunk rendszeresen, csak így leljük örömünket az aktív tevékenységben.
  • Olyan sportot válasszunk, amit élvezetesnek találunk, és lehetőségünk nyílik arra, hogy hetente legalább három alkalommal végezzük.
  • Megfelelő sporteszközöket válasszunk a kényelmünk érdekében, s hogy elkerüljük a sérüléseket.
  • Az evés utáni mozgás egészségtelen. Legkevesebb egy órát várjunk, míg sportolni kezdünk.
  • A mozgáshoz testileg, lelkileg jól készüljünk fel, melegítsünk be.
  • Sose vigyük túlzásba, ha valamibe belefogunk! Lassan és óvatosan kezdjük, s csak fokozatosan növeljük a mozgásra szánt időt.
  • Sportolás alatt igyunk eleget!
  • Intenzív mozgás előtt néhány órával együnk magas szénhidrát tartalmú uzsonnát, például kapjunk be egy szelet csokit.
  • Együnk és igyunk sportolás után, hogy visszanyerjük energiánkat és pótoljuk a folyadékveszteséget.
  • Vitalitásunkat csak elegendő pihenés és alvás mellett őrizhetjük meg.
Hozzászólások

| 2011-01-13 09:59

Ezzel még nem kell orvoshoz fordulni, ezzel a vérnyomással nincs baj, ez messze van az ijesztőtől.

| 2011-01-20 11:51

Én is alacsony vérnyomással küzdök,sokszor a kávé sem segít! Mit javasoltok? A gyógyszertárba adtak vérnyomás emelő cseppeket, de van valami más megoldás?

| 2011-01-20 14:31

Én úgy vettem észre (de nem értek hozzá), hogy a sok folyadékivás javít a dolgon. Nekem a legalacsonyabb mért értékem a "80/semmi (nincs adat)" volt, de sose kaptam erre gyógyszert. Mozogni kell, inni, stb... :) A guaranás fekete tea se rossz - tapasztalat.
Szóljon hozzá!

Ellenőrző kód
Kérjük gépelje be a képen látható karaktereket! *

Bejelentkezés



Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Szakértőink

dr. Sánta Zsuzsa dr. Sánta Zsuzsa gyógyszerész
dr. Nagy Andrea dr. Nagy Andrea gyermekorvos
dr. Bálint Géza dr. Bálint Géza reumatológus
dr. Sáry Gyula dr. Sáry Gyula belgyógyász
dr. Kósa Zsolt dr. Kósa Zsolt szülész- nőgyógyász
Solymosi Dóra Solymosi Dóra dietetikus
dr. Sahin Péter dr. Sahin Péter gasztroenterológus
dr. Pataki Gergely dr. Pataki Gergely plasztikai sebész
dr. Apor Péter dr. Apor Péter belgyógyász, sportorvos
dr. Felkai Péter dr. Felkai Péter utazásorvos
Somogyi Andrea Somogyi Andrea pszichiáter
Bujdosó Mara Bujdosó Mara pszichológus
dr. Süli Ágota dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
dr. Fekete Ferenc dr. Fekete Ferenc andrológus
dr. Káposzta Zoltán dr. Káposzta Zoltán neurológus




Szerelmes gondolatok

Milyen gyakran mondja el kedvesének, hogy szereti?






Horoszkóp

Horoszkóp Kos Horoszkóp Bika Horoszkóp Ikrek Horoszkóp Rák
Horoszkóp Oroszlán Horoszkóp Szűz Horoszkóp Mérleg Horoszkóp Skorpió
Horoszkóp Nyilas Horoszkóp Bak Horoszkóp Vízöntő Horoszkóp Halak
Bezár